Electricea is een start-up, gespecialiseerd in slimme laadoplossingen voor KMO’s en vrije beroepen. Hun exclusiviteit in de Benelux, award-winning design en een nauwe band met hun installateurs is wat hen onderscheidt.
Challenge
Als start-up in de wereld van elektrische laadpalen heeft Electricea nog niet veel naamsbekendheid verworven bij het brede publiek. De uitdaging is dan ook om als kleine onderneming te concurreren met de grote gevestigde spelers in een competitieve markt. Bovendien was hun website toe aan een rebranding, waarbij ook de functionaliteiten een update kunnen gebruiken.
Solution
We hebben een nieuwe positionering en huisstijl uitgewerkt op basis van een concreet marketing- en communicatieplan. Vervolgens hebben we een gerichte aanpak uitgewerkt om hun bedrijfsdoelstellingen te realiseren. Zo hebben we voor het komende jaar alle communicatie zorgvuldig ingepland met behulp van een digitale strategieworkshop die later als basis diende voor hun contentkalender. Denk aan de lancering van een nieuwe website, het opzetten van social media- en Google-advertenties, creatie van huisstijldocumenten en het plaatsen van banners in digitale nieuwsbrieven van Made In en Voka. Om alle resultaten nauwkeurig te kunnen meten en opvolgen, hebben we data-gedreven dashboards geïmplementeerd en Leadinfo opgezet.
Results
De plaatsing in de digitale nieuwsbrief van Made In leverde zo'n 27.031 views op in één week tijd. De nieuwe branding, website, visitekaartjes en gerichte folders leverden al heel wat positieve reacties op. Ook bij de voorstelling aan het team werden deze veranderingen positief onthaald.
Benieuwd hoe we uw bedrijf naar een hoger niveau kunnen brengen?
Samen zoeken we de juiste richting voor uw bedrijf. Neem vrijblijvend contact op.
blijf op de hoogte van vernieuwende inzichten en inspirerende resultaten
Work
and pleasure