Thank you

Bent u op zoek naar heldere resultaten?
Bij een traject ontvangt u ons handig en volledig strategieboek.

Heeft u hulp nodig? We staan voor u klaar. Contacteer ons via 050 81 47 90 of via info@brandstrategists.be

get in touch

The tools we use

Wij geloven dat het creëren van een sterk merk begint met een duidelijk begrip van wie u bent, waar u voor staat, en wie u wilt zijn. Vaak zien we dat er een discrepantie bestaat tussen de huidige en de ideale situatie. Daarom vinden we het belangrijk om eerst te bepalen waar we vandaag staan en vervolgens te kijken welke richting we uit willen. Dit doen we aan de hand van workshops en modellen waarin we samen met u nadenken over uw identiteit en doelstellingen.

0. Roadmap

Volg de roadmap to success! 

roadmap

1. Business Model Canvas

Met comma en het Business Model Canvas van Osterwalder bouwt u een ondernemingsplan met negen bouwstenen. Het beschrijft uw bedrijf, verdienmodel, toegevoegde waarde, klanten, relaties en leveranciers.

Business Model Canvas

2. Bedrijfsstrategie

Om een duidelijke bedrijfsstrategie voor ogen te krijgen, hanteren Treacy en Wiersema drie verschillende door waarden aangedreven strategieën: operational excellence, product leadership en customer intimacy. U zult uw bedrijfsvoering vooral inzetten op de strategie die voor u primeert maar vergeet ook de andere twee niet. Zo kunt u zich onderscheiden van de concurrentie. 

Bedrijfsstrategie

3. The Golden Circle

Simon Sinek’s ‘Golden Circle’ brengt heel eenvoudig in kaart waarom bepaalde bedrijven zich zo succesvol onderscheiden. Het model bestaat uit drie cirkels die het wat, hoe en waarom van een bedrijf verduidelijken. Inspirerende bedrijven slagen erin hun ‘waarom’ te vertalen naar de doelgroep en hun waarden uit te dragen. Want mensen kopen niet wat u doet, ze kopen waarom u het doet.

The Golden Circle

4. Meaningful Marketing Framework

Klanten verwachten steeds meer. Als merk is het daarom cruciaal om een duidelijke visie en bestaansreden te hebben. Nog belangrijker is het om daar authentiek naar te handelen. Het Meaningful Marketing Framework is een handige tool die dienst kan doen als kapstok voor bedrijven om stil te staan bij hun huidige positionering en die waar ze naartoe willen.

Meaningful Marketing framework

5. Positionering

Geen sterke marketingstrategie zonder een duidelijke positionering. Waarvoor staat uw bedrijf? Met ons merkenmodel ontleedt comma alle verschillende facetten om zo tot de echte essentie van uw merk, uw bedrijf te komen. Zo kunt u zich uniek onderscheiden in de markt.

Positionering

6. Communicatiestijl

Om uw communicatiestijl te bepalen, gebruiken we het merkenwiel dat zich baseert op de archetypes van Jung. Het universeel herkenbare van die persoonlijkheidstypes sluit nauw aan bij marketing, reclame en communicatie. Als u het archetype van uw doelgroep authentiek en doelbewust kiest, kunt u uw communicatiestijl daarop afstemmen en optimaal appelleren aan uw doelgroep. 

Communicatiestijl

7. Persona's

Door in de huid te kruipen van uw ideale klantendoelgroep definieert comma verschillende persona’s die uw doelgroep symbolisch samenvatten. Die techniek geeft inzicht in hun behoeften, interesses, hun gedrag en hoe u daarop gericht kunt inspelen.

Persona's

8. Customer journey

Met customer journey mapping brengt comma minutieus in kaart hoe uw doelgroep in interactie gaat met uw merk. Dankzij onze analyse van de verschillende contactmomenten (touchpoints) en de kanalen waarlangs uw doelgroep met u communiceert, ontdekken we groeimogelijkheden.

 

Customer journey

9. Product - markt matrix

Wilt u weten in welke producten en markten u beter wel of niet investeert? Om dat te weten, diept comma de product/marktcombinatie van uw merk uit. Dat doen we onder andere met de Ansoff-matrix en de BCG-matrix (Boston Consulting Group). En we onderzoeken uw online productaanbod via SEO en Google Analytics.

Product - markt Matrix

10. Communicatieplan

Bij een goed communicatieplan worden meerdere kanalen crossmediaal ingezet. Dat kan via het inzetten van eigen mediamiddelen en betalende communicatie maar ook door organisch gegroeide en verspreide free publicity van klanten. Een duidelijke planning van die ‘owned/bought/earned’-media leidt tot een overzichtelijk communicatieplan.

Communicatieplan

11. Socialmediaplan

Voor een bedrijf biedt social media mooie opportuniteiten om een groter bereik te halen. Maar socials goed beheren is een fulltime job: het vraagt een langetermijnstrategie en u moet regelmatig posten. Met ons socialmediastramien dat bestaat uit een overzichtelijk plan en een vooraf bepaalde content kalender brengen wij rust en structuur. Zo kunt u zich toeleggen op uw dagelijkse bedrijfsactiviteiten.

Social media plan

12. Balanced Scorecard

Met comma en een Balanced Scorecard vertaalt u op overzichtelijke wijze de unieke strategische doelen van uw bedrijf in concrete, meetbare parameters. Die KPI’s worden opgedeeld vanuit vier perspectieven: financieel, klanten, interne bedrijfsvoering en ontwikkeling en groei.

Balanced Scorecard

13. Hero Hub Help model

Een doordachte contentplanning is van cruciaal belang. Het Hero-Hub-Help model is een simpele en effectieve tool om deze contentplanning vorm te geven. Het helpt om te structureren volgens drie categorieën die gelinkt zijn aan doelgroep en mogelijke communicatiemiddelen om de desbetreffende content te verspreiden.

Hero Hub Help model

blijf op de hoogte van vernieuwende inzichten en inspirerende resultaten