- Home
- Inspiratie
- Tribe Intelligence - Februari 2021
Tribe Intelligence - Februari 2021
Deze maand lanceerde Tribe Global een nieuwe onderzoeksenquête. Elke maand zullen we de leiders van onze Member-agencies en businesspartners tot drie vragen stellen over uiteenlopende onderwerpen. Het doel van deze enquêtes is om inzichten te delen met ons publiek en de bevindingen om te zetten in thought leadership-content. We hopen dat je waardevolle inzichten uit de resultaten haalt.
We zijn vorige week met dit initiatief van start gegaan en de resultaten zijn binnen! Leiders van onze Members en Partners wereldwijd hebben de enquête ingevuld.
We vroegen onze Members en Partners hoe hun prestaties op het gebied van new business momenteel zijn. De onderstaande grafiek laat zien dat 42% van de respondenten een betere new business-prestatie heeft dan in 2019. 35% ziet een groei in new business opnieuw toenemen, en 15% van de agencies en bedrijven bevindt zich op pre-pandemisch niveau.
Hoewel deze resultaten bemoedigend zijn, blijft new business voor bijna een kwart van onze Members en Partners een echte uitdaging.
De tweede vraag die we stelden was: “Waar komt je nieuwe omzetgroei vandaan?” Respondenten mochten maximaal drie antwoorden selecteren. Verwijzingen/aanbevelingen kwamen bovenaan met 58%, gevolgd door organische groei met 54%. 42% van de respondenten gaf aan dat hun nieuwe omzetgroei voortkomt uit nieuwe diensten en vaardigheden. 35% genereerde groei via tenders en RFP’s, terwijl 27% nieuwe omzet behaalde via proactieve pitches.
Het belang van verwijzingen kwam duidelijk naar voren en eerder onderzoek, dat aantoont dat men zich richt op organische groei, werd hiermee bevestigd.
Tot slot vroegen we onze Members en Partners wat momenteel de grootste bedreiging voor hun bedrijf is. Niet verrassend kwam verminderde klantbudgetten bovenaan te staan, met 39% van de respondenten die dit als grootste bedreiging aangaven. Covid-19 volgde met 35%, en op de derde plaats gaf bijna 27% aan dat het waarborgen van een toekomstbestendig bedrijfsmodel een uitdaging is. Interessant is dat het groeiend aantal concurrenten en Brexit slechts door 4% werden genoemd.