Verfaillie Bauwens

Fundament - Een familieverhaal dat inzet op strategie, design en digital

Verfaillie Bauwens is een familiebedrijf met een sterke reputatie als elektrospecialist in beeld, geluid, netwerken en witgoed. Ondertussen staat de derde generatie aan het roer – een prachtig family owned business-verhaal. Vanuit hun experience stores in Oostkamp, Knokke-Heist en Izegem bedienen ze zowel particulieren als bedrijven. Jaarlijks realiseren ze meer dan 15.000 installaties – steeds op maat. Hun sterkte ligt niet in schaal, maar in nabijheid en service: luisteren naar klanten, persoonlijk advies, professionele plaatsing aan huis en een uitstekende dienst na verkoop. Daarvoor kunnen ze rekenen op een hecht team van ruim 50 experts.


Verfaillie Bauwens

Uitdaging

In een wereld van online kopen, snelheid en vaak service zonder gezicht wilde Verfaillie Bauwens hun eigen sterktes – familieverhaal, klantnabijheid en doorgedreven service – sterker naar voren brengen. De uitdaging lag in het structureel verankeren van marketing en strategie, verder kijken dan pure promotie en product, en tegelijk het merk klaar maken voor groei in een snel veranderende sector.

Verfaillie Bauwens

Onze aanpak

We startten negen jaar geleden met een verschuiving van pure promotie naar strategie. Samen met Verfaillie Bauwens ontwikkelden we een co-creatief marketingplan, waarbij overleg, cijfers en ambities de leidraad vormden.

In 2023 werd de flagshipstore in Waardamme omgebouwd tot een echte Experience store. Comma werkte hierbij het volledige concept uit – van gevelbekleding tot instore beleving – en zorgde dat dit zowel digitaal als in print zichtbaar werd.

Verfaillie Bauwens
Verfaillie Bauwens

Na dit succes volgden overnames binnen de sector. Vandaag begeleidt comma naast Verfaillie Bauwens ook het digitale luik van Vervaecke-Nollet. We beheren de sociale mediakanalen en ondersteunen dit met doelgerichte campagnes op Meta en LinkedIn. De resultaten worden gecentraliseerd en transparant opgevolgd in dashboards. Daarnaast verzorgen we actieve e-mailcommunicatie via nieuwsbrieven.

Verfaillie Bauwens
Verfaillie Bauwens
Verfaillie Bauwens

Resultaten

De samenwerking leverde tastbare resultaten op:
- Verfaillie Bauwens evolueerde van een productgedreven speler naar een sterk merk met strategische slagkracht.
- De Experience store in Waardamme werd een sterk uithangbord en een beleving die het merk verder differentieert.
- Dankzij overnames en digitale ondersteuning groeit de groep verder uit tot een gevestigde waarde in de regio.
- Online campagnes en nieuwsbrieven versterken de zichtbaarheid en zorgen voor meetbare instroom en klantenbinding.

Verfaillie Bauwens

Wat we meenemen

De samenwerking met Verfaillie Bauwens toont hoe een familiebedrijf via strategie, design en digital kan uitgroeien tot een sterk merk dat meebeweegt met de tijd en tegelijk trouw blijft aan zijn familiale waarden.

In this article

Je merk naar een hoger niveau tillen?

Plan een gesprek
Heb je vragen? Of wil je aftoetsen wat een traject met Comma zou kunnen betekenen? Contacteer één van onze strategen:
Hélène
Hélène Verhenne digitaal project marketeer Mail me
Wouter
Wouter Mille strategisch marketeer Mail me