Etivoet

Etivoet – sterke positionering voor een innovatief familiebedrijf

Etivoet is sinds 1954 een gevestigde naam in zelfklevende etiketten. Het familiebedrijf groeide uit tot een toonaangevende en innovatieve speler in de sector. In 2017 klopte Etivoet bij Comma aan om hun positie in de markt verder te versterken en hun ruime aanbod duidelijker te communiceren. Sindsdien werken we samen aan een consequente strategie die hun expertise zichtbaar en tastbaar maakt met focus op innovatie, duurzaamheid en welzijn van het personeel. 


Etivoet

Uitdaging

Met tientallen jaren knowhow en een uitgebreid aanbod aan labels had Etivoet alles in huis om te groeien. Alleen: hoe maak je dat brede gamma overzichtelijk en onderscheidend voor klanten en prospects?

Hun vragen waren duidelijk:

  • Een sterke positionering in een competitieve markt
  • Een eenvoudige en duidelijke structuur voor hun productgamma
  • Een consistente communicatie, online én offline
Etivoet
Etivoet

Onze aanpak

Strategie en positionering

We startten met een intensieve positioneringsworkshop. Met onze eigen brand tool brachten we samen de sterktes, waarden en groeikansen van Etivoet in kaart. De product/markt-matrix hielp ons om het ruime aanbod overzichtelijk te structureren en klaar te maken voor duidelijke communicatie.

Van strategie naar communicatie

Op basis van de nieuwe positionering ontwikkelden we een heldere marketing- en communicatiestrategie, inclusief mediastrategie. Doel? Etivoet profileren als innovatief expert én tegelijk hun klanten het overzicht bieden waar ze naar zochten.

Gericht marketing- en communicatieplan

Om de strategische keuzes blijvend scherp te stellen, werken we jaarlijks een doelgericht marketing- en communicatieplan uit. Dit plan zet sterk in op digitale kanalen, met een uitgekiende advertising-aanpak en een duidelijke socialmediastrategie. Zo versterken we de zichtbaarheid van Etivoet in de markt. Tegelijk zorgen we voor een consistente digitale aanwezigheid die aansluit bij hun innovatieve en duurzame positionering.

Visuele stijl en middelen

Een nieuwe positionering vraagt om consistente huisstijldragers. We ontwierpen onder andere een styleguide, e-signatures en visitekaartjes die de nieuwe stijl uitdragen.

Analyse en optimalisatie

Alle acties worden opgevolgd in overzichtelijke dashboards. Samen met Etivoet analyseren we de resultaten en formuleren we next steps. Zo zorgen we dat hun communicatie geen moment stilvalt en altijd blijft evolueren.

Etivoet

Resultaat

De duidelijke positionering en productstructuur geven Etivoet een helder profiel in de markt. Hun communicatie is consistenter en professioneler geworden, waardoor het bedrijf vandaag herkenbaarder is voor klanten én sterker naar buiten treedt als innovatief familiebedrijf. Bovendien ligt er nu een duidelijke basis om hun producten wash-off en multilayer ook internationaal, met name in Frankrijk, Nederland en Duitsland, sterker te profileren. Dankzij de dashboards sturen we continu bij, zodat hun marketing geen moment stilvalt.

Etivoet

Wat we meenemen

Deze samenwerking toont de kracht van een duurzaam partnerschap. Door strategie, creatie en activatie te verbinden, helpen we Etivoet om hun rijke geschiedenis en innovatieve toekomst te vertalen naar een merk dat stevig in de markt staat.

In this article

Je merk naar een hoger niveau tillen?

Plan een gesprek
Heb je vragen? Of wil je aftoetsen wat een traject met Comma zou kunnen betekenen? Contacteer één van onze strategen:
Hélène
Hélène Verhenne digitaal project marketeer Mail me
Wouter
Wouter Mille strategisch marketeer Mail me