Tool Roadmap

Roadmap

Succesvolle bedrijven zijn altijd op zoek naar manieren om het nog beter te doen. Bij comma juichen we die ambitie alleen maar toe. Met onze tools ondersteunen we jou stap voor stap om je bedrijf naar een hoger niveau te tillen en een sterke positionering in te nemen.

 

Download de tool
Waar sta je vandaag? Waar wil je naartoe? Wat wil je bereiken?
add

Business Model Canvas – Osterwalder

Met het Business Model Canvas breng je je business in kaart via negen bouwstenen: verdienmodel, toegevoegde waarde, klanten, relaties en leveranciers. Zo leg je de basis van een helder ondernemingsplan.
 

Bedrijfsstrategie – Treacy & Wiersema

Kies een duidelijke koers met de drie strategieën van Treacy & Wiersema: operational excellence, product leadership en customer intimacy. Jij bepaalt waar je het accent legt, zonder de andere te vergeten. Zo kan je je bedrijf scherp onderscheiden.
 

The Golden Circle – Simon Sinek

Waarom doen sommige bedrijven het zoveel beter? Omdat ze vertrekken vanuit hun ‘waarom’. Met de Golden Circle ontdek je hoe je je missie kan vertalen naar je doelgroep. Mensen kopen niet wat je doet, maar waarom je het doet.
 

Optimaliseren

Heb je al een stevige basis, maar wil je verder verfijnen? Met de Balanced Scorecard vertaal je je strategische doelen naar concrete, meetbare parameters.

Waar ligt je ambitie? Waar kan je op inzetten?
add

Meaningful Marketing Framework

Klanten verwachten meer dan ooit. Met dit framework toets je je bestaansreden en visie. Je ontdekt of je huidige positionering klopt, en hoe je die toekomstgericht kan versterken.

Positionering

Geen sterke marketingstrategie zonder duidelijke positionering. Samen ontleden we alle facetten van je merk om de essentie bloot te leggen en je uniek te onderscheiden in de markt.

Communicatiestijl – Jung

Met het merkenwiel, gebaseerd op Jung-archetypes, bepaal je je communicatiestijl. Door het juiste archetype te kiezen, stem je je boodschap perfect af op je doelgroep.

Wat kan je verder ontwikkelen en vermarkten?
add

Persona’s

Wie is je ideale klant? Door persona’s te creëren, kruipen we in de huid van je doelgroep. Zo krijg je inzicht in hun behoeften, interesses en gedrag – en hoe jij daarop kan inspelen.

Customer journey

Met customer journey mapping brengen we alle contactmomenten tussen jouw merk en je klant in kaart. Zo ontdek je kansen, fricties en nieuwe groeimogelijkheden.

Product-markt matrix – Ansoff & BCG

Waar investeer je best in, en wat laat je beter links liggen? Met de Ansoff- en BCG-matrix onderzoeken we de sterktes van je product/marktcombinaties. Daarbij kijken we ook naar je online aanbod via SEO en analytics.

Hoe ga je concreet aan de slag?
add

Communicatieplan

Een sterk communicatieplan combineert owned, bought en earned media. We zorgen voor een crossmediale aanpak en een duidelijke planning, zodat je altijd overzicht hebt.

Socialmediaplan

Social media vraagt een langetermijnstrategie en regelmaat. Met ons socialmediastramien – inclusief overzichtelijk plan en contentkalender – brengen we structuur, zodat jij je kan focussen op je dagelijkse business.

Applicaties die je helpen
add

Owned

  • Hubspot
  • LeadInfo
  • Hotjar

Bought

  • Mediaspecs
  • CIM

Earned / Experienced

  • Digitaal dashboard
  • Kontentino

Wil je weten hoe deze tools jouw bedrijf vooruithelpen?

Plan een gesprek
Geef ons een seintje en we plannen een kennismaking in. Samen bekijken we hoe jij je bedrijf kan optimaliseren en groeien.
Hélène
Hélène Verhenne digitaal project marketeer Mail me
Wouter
Wouter Mille strategisch marketeer Mail me